fredag 14. mars 2014

Årets julescrappbooking

Jeg er egentlig ikke for å kjøpe sesongbaserte scrapbook produkter, men i år kunne jeg ikke dy meg. Jeg kjøpte derfor inn:
-  Fancy Pants Designs - Timbergrove Collection - 12 x 12 Paper Kit
-  og Pink Paislee - Snow Village Collection - Christmas - 12 x 12 Scrapbook Kit







Her er enda en layout av broren min ikledd "årets julegave" en morph suit. Her prøvde jeg meg på en ny teknikk ved å ta i bruk noen gamle papirremsen fra et kit jeg har hatt i årevis. Jeg lagde en slags rutematte av stripene som jeg rev i endene for å skape en litt tilfeldig look. Sølvbordene i bakgrunnen er varmeembosset. For de som ikke vet hvordan varmeembossing fungerer må man ha følgende utstyr: en varmepistol (likner på en hårføner kan på ingen måte erstattes av en) stempel, spesialblekk for embossing, embossingpulver (dette er rett og slett plastikkpulver som varmes opp og smelter ved bruk av varmepistolen) 







I denne layouten har jeg brukt det samme prinsippet som vist i tidligere innlegg. Jeg fester en rems med mønsterpapir over en tredjedel av et annet.



Bare elsker disse små konvoluttene. Perfekt løsning for å skjule hemmelig "dagbokføring".  Akkurat denne tror jeg fulgte med et av julekitene, men det er ikke umulig å lage sine egne. Alt en trenger er: hyssing, eyelets, en crop a dile klemmer, en liten sirkelpunch og en hjørneavrunder.








I denne layouten har jeg med meg min søster og bror i den tradisjonelle "foranjuletreetsettingen"
Prøvde meg på en kvadratisk og ryddig look ettersom bildet selv er ganske rikt på detaljer.








I denne layouten har jeg ikke brukt spesielt mye pynt ettersom det turkise bakgrunnspapiret var svært detaljrikt. 




På tittelen "jul" har jeg brukt glossy accents for å oppnå en lakkert look. 


I albumet mitt er dette den første juleaktige layouten. Jeg har forsøkt å få en myk overgang til de ellers veldig julete røde og grønne layoutene. Jeg er veldig fan av å integrere project life kort (4x3") i 12x12 layouts. Det gjør at de får flere anvendelsesområder. Ideen her er å ha et bilde nokså midt på layouten og et PL kort på hver side, gjerne avrundet.
Ellers er denne siden et godt eksempel på hvordan en kan bruke mønsterpapir på en diskret måte. Et sv mine problemer innenfor scrapbooking er at jeg ikke får brukt de fine papirene mine da jeg synes de ofte skaper mye støy på sidene mine og leder oppmerksomheten bort fra bildet. Det å bare bruke dem som en ramme rundt layouten kan bidra til å bøte på dette problemet






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar