lørdag 26. april 2014

Kort: bursdagsbonanza


#1 

Her har jeg brukt den såkalte emboss-resist teknikken. Jeg har brukt et bakgrunnsstempel fra hero arts med versamark ink, deretter har jeg brukt hvitt embossingpulver fra hero arts og smeltet det med en varmepistol. Deretter har jeg brukt tre forskjellige distress inks fra Tim holtz over det embossede mønsteret. Til hjertene har jeg washi tapet et ark med den røde tapen og deretter brukt en hjerteformet punch fra martha stewart. Til slitt har jeg dekorert dem med glossy accents (som er ett av mine favorittprodukter. Det kan brukes både som lim og for å skape et dimensjonert lakkert lag over ulik pynt)



#2 
her har jeg brukt noe av samme teknikken, men i stedet for bakgrunsstempel og embossing pulver har jeg brukt en tykk embossing paste (fås kjøpt på alle kunstforretninger) og en stensil fra Tim holtz. Deretter har jeg distressinket over. 


#3
Til bakgrunnen har jeg brukt embossing paste og en stensil. Men gjett om jeg ikke fant ut av en økonomisk løsning for å lage egne embossing pastes. En kan nemlig blande pasten med både akryllmaling, mister og vannmaling (bare pass på at pasten ikke blir for flytende ettersom det gjør det vanskelig å bruke stensiler) bortsett fra hvit eller gjennomsiktig embossing paste kan en også bruke en pærlefarget type (min er fra ferrero) og blande denne med andre farger og lage en perfekt metallisk bakgrunn. PS ved dette kortet fant jeg også ut at en ikke kan bruke vanlig dobbelsidig tape med vellum (bommert!) men etter litt research vet jeg at det finnes en egen vellumtape. Ellers kan man også sy eller staple.


#4


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar