tirsdag 25. mars 2014

Mixed media. Blekk, vannmaling, modeling paste, gelatos mm


Jeg har alltid trodd at jeg skulle holde meg til papir, klipp og lim. I det siste har jeg blitt veldig inspirert av alle de morsomme fargerike produktene som gjør scrapbooking kanskje enda mer kreativt.
Jeg har til nå lekt litt med gesso og stensiler, ellers hender det jeg trår til med litt 'ink splatters' (hvor en bruker munnstykke på en mist/blekkspray til å riste løs blekket på papiret. For større drypp kan en bruke en avrundet malingkost)

Fremover blir noe av fokuset lek. Jeg har skaffet meg molding eller modeling paste som er en tykk hvit type maling som skaper tekstur. I samarbeid med stensiler kan en skape flotte relief. En trenger da
- modeling paste
- stensiler
- en spatula (jeg har prøvd med et gammelt visakort og papirstrips da jeg har sett andre bruke det. Men bruk heller en spatula. Malingen blir enkel å påføre og den spisse enden gjør det lett å ta det som blir til overs tilbake i krukken)

Ellers Skaffet jeg med et skrin med vannmaling. Ikke noe fancy. Det viktigste for meg var pris og et rikt fargevalg. Da kan jeg leke meg med dette uten dårlig samvittighet for at de fleste prosjekter i oppstartfasen aldri vil se dagens lys.

Det som nevnes burde er at jeg har tatt et onlinekurs med Wilna furstenberg denne uken for å lære litt mer om hvilke virkemidler en kan ta i bruk.(http://www.twopeasinabucket.com/gallery/projects/videos/1983172-inspired-yes-by-wilna/)  Hun er veldig kreativ og uredd for å bruke stoff, sømmer, maling, voks, molding paste osv.  Etter kurset sitter jeg igjen med følelsen av at jeg kan leke mer uten å være opptatt av at alt skal se så styla ut. En annen inspirasjonskilde denne måneden har vært denne bloggen: http://aurorasland.blogspot.fr





2 kommentarer:

  1. hey there:-) I got here from my blog, cause I didn't manage to reply your question there for some reason...

    I know nothing about French taxes... I've had some scrapbooking supplies packages stopped in customs, but never from the kit clubs I subscribed to ( studio calico and now Scraptastic). Scraptastic is a non commitment club, so you could subscribe, take your chances for one month, and see how it goes. That's the only option I see... thx for visiting my blog and for your kind words:-)

    SvarSlett
  2. hvor kjøpte du maleskrine?

    SvarSlett