fredag 21. mars 2014

Å jobbe ut i fra et "kit" (et sett med scrapbookingpapir og pynt fra ulike produsenter)

Jeg ser at stadig flere scrapbookere velger å gå over til å abonnere på månedlige "kits" for å forenkle scrapbooking prosessen.
Selv forsøkte jeg dette med julelayoutene mine og synes det var helt genialt.

- En slipper å dra frem alt av scrapbookingutstyr en har liggende. Kun kittet brukes i samarbeid med standardverktøy (eller de produkter en måtte ønske å dra frem)
- Dette gjør at scrapbooking blir en mer bærbar type hobby. Kittet kan jo ta med seg overalt.
- De noe begrensede valgmulighetene med et kit tvinger frem kreativitet og bidrar til effektivitet.
- en begrenser scrapbookutgiftene ved å holde seg til et kit.
- en har noe å glede seg til hver måned.
- de fleste selskaper har designteams som kan gi deg gode ideer.
- det blir mindre rester til overs.


Kits i Skandinavia.

Selv Har jeg bestilt det meste av scrapbookingutstyret mitt fra USA og scrapbooking.com. Men så bor jeg jo i Frankrike hvor en betaler mindre skatt. Problemet mitt i Norge (og i Frankrike) er å finne gode nettbutikker som tilbyr meg akkurat de produktene jeg vil ha. Ang kits har jeg enda ikke kommet over noe som passer min stil.

Jeg skulle gjerne abonnert på ett av følgende kits:


- sitrus twist kit: http://citrustwistkits.com/kits.php
- hip kit club: http://www.hipkitclub.net
- scraptastic kit: http://www.scraptasticclub.com/collections/all-available
- studio calicos kit: http://www.studiocalico.com/kits/past

Problemer er likevel at porto og skatt gjør disse veldig dyre å bestille. Jeg har vært i kontakt med noen av selskapene som tilbyr løsninger for internasjonale kunder, hvor du feks kan motta to eller tre kit av gangen for unngå de høye fraktutgiftene for hver gang. Men enn så lenge retter jeg meg snarere mot en studentvennlig løsning.


Plan B - lage mitt eget kit.

Jeg gjorde følgene. Gikk gjennom sakene mine og satt sammen et eget kit bestående av
cardstock(ensfarget papir), mønsterpapir, pynt og alfabetklistremerker.  Ikke så vrient igrunn (men en burde jo selvlaget tenke litt over stil og et noe sammensatt fargevalg) selv har jeg laget et kit med
rosa, turkis - og gultoner. En ganske jentete sammensetning med temaene: vår/sommer, reise,
fotografering.
Her er noen bilder av mitt "hjemmesnekra"kit.

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar